27
مرداد

کمپین تبلیغاتی Advertising Campaign

بیشتر ما در جاهای مختلف عبارت کمپین تبلیغاتی Advertising Campaign را شنیده ایم و احساس می کنیم بازار این عبارت بسیار داغ و پرحرارت است و اکثرا همه فکر می کنند

به کاربردن این کلمه کسب و کارشان را از این رو به اون رو می کند. پس در ابتدا، اول این عبارت را معنا کنیم و سپس در مورد اهداف و مراحل راه اندازی کمپین های تبلیغاتی صحبت میکنیم تا در نهایت بتوانیم کسب و کارمان را رونق دهیم.

کمپین تبلیغاتی

کمپین تبلیغاتی یا Advertising Campaign ؛ در فارسی به برنامه جامع تبلیغات ترجمه شده است. در این مورد معمولاً مدیران به دو دسته تقسیم می شوند. یا به تبلیغات بسیار علاقه مند هستند و یا اینکه از تبلیغات و کمپین ها پرهیز می کنند. در اکثر مواقع این دو رویکرد به دلیل کسب تجربه از تبلیغات گذشته بوده است. که این تجربه ی مدیران عامل شرکت ها معمولاً ناشی از خلاقیت یکی از اطرافیان آن ها بوده است. از نظر محققان و اعضای هیئت علمی پارک بازاریابی ایران تبلیغات تنها خلاقیت نیست بلکه ابزاریست به منظور فروش محصولات و بایستی دارای استانداردهایی در بخش های مختلف باشد.

بنابر این طراحی کاتالوگ و تبلیغات موضوعی فرای هنر است. هدف تبلیغات تنها اظهار حقایق در مورد کالا نیست بلکه هدف، فروش راه حل یک رویاست. چند درصد تبلیغات شما در راستای راه حل یک رویا بوده است.

هر چند اعتقاد اعضای هیئت علمی پارک بازاریابی ایران بر این موضوع استوار است که بهترین تبلیغات توسط مشتری راضی و خشنود صورت می پذیرد و هر قدر وفاداری مشتریان افزایش یابد، پول کمتری باید برای تبلیغات هزینه شود.

کمپین های تبلیغاتی به کسب و کارهای کوچک و بزرگ کمک می کند تا بتوانند بهترین استراتژی را برای بیزنس آنها داشته باشد. قبل از این که کمپین های تبلیغاتی را شروع کنید در ابتدا جایگاه بیزنس خود را در بازار مشخص کنید . می توانید طراحی سایت خود را انجام دهید و در بازار رقابتی خود را پیدا کنید و بعد از آن کمپین های تبلیغاتی خود با استراتژی پیش ببرید.

اهداف کمپین تبلیغاتی

  • آگاه نمودن عموم مردم نسبت به محصولات و خدمات
  • متقاعد نمودن برای استفاده از خدمات یا خرید محصولات
  • در دسترس بودن محصولات و خدمات برای مشتریان

کمپین های تبلیغاتی براساس اهداف شکل می گیرند. بدین صورت که حالت های مختلفی را در بر می گیرد یا به صورت آنلاین می باشد یا به صورت آفلاین است یا حتی می تواند به صورت محیطی نیز باشد.

مراحل طراحی و پیاده سازی کمپین

تحقیق کردن: اولین مرحله برای طراحی است که باید بازار هدف را بررسی کند. تقاضای خدمات یا محصولات را در بازار ارزیابی کند و نسبت به رقبا آن ها را بسنجد.

مخاطبان هدف: این گروه را باید به خوبی بشناسیم که چه کسانی می خواهند از خدمات یا محصولات استفاده کنند. هنگامی که شناخت بر این گروه کامل باشد بهترین تبلیغات را می توانیم انجام دهیم .

بودجه تعیین شده: در سومین مرحله بودجه مورد نظر را تعیین کنید تا بتوانید کمپین های تبلیغاتی خود را به نحو احسن انجام دهید و با بودجه نقش خود را در رسانه های اجتماعی به خوبی می توانید پیدا کنید.

پیش زمینه مناسب: در تصمیم گیری رنگ یا پیش زمینه و تم برای کمپین ها کمی دشوار است . به دلیل اینکه باید طوری طراحی شود اولا در ذهن مخاطبان حک شود دوما این طراحی برای مخاطبان خسته کننده نباشد سوما با دیدن این طراحی تداعی ککنده آن محصول یا خدمت باشد.

انتخاب رسانه ها و شبکه ها: این یک مرحله مهم است که کمپین را طوری پیش ببرید که دسترسی مخاطبان به این کمپین ها بسیار راحت باشد. انتخاب درست رسانه یا شبکه اجتماعی نقش بسزایی در موفقیت کمپین های شما دارد.

اجرایی کردن کمپین ها: در نهایت و پس از مراحل فوق به اجرایی شدن این کمپین های باید توجه نمود که مخاطبان را تحت تاثیر قرار بگیرند و در زمان اجرای کمپین های می توانید نقاط قوت و نقاط ضعف خود را پیدا کنید و در کمپین های با موفقیت بیشتری پیش بروید.

 

در روند پیاده سازی و اجرای کمپین تبلیغاتی باید به موارد متعددی توجه گردد که از جمله مهم ترین های آن زمان اجرای کمپین و مکان اجرا می باشد. در نظر داشته باشید که همه انواع تبلیغاتی که در برنامه جامع تبلیغات یا همان کمپین تبلیغات آورده می شود، باید به صورت توأم و طبق برنامه مشخص شده، اجرا شوند. این هماهنگی حتی با مدیر برند شرکت باید باشد. در غیر اینصورت نمی توان از نتایج آن به صورت کامل بهره برد.

بهترین فرد در هر شرکتی جهت پیگیری و اجرای کمپین تبلیغاتی، مدیر بازاریابی شرکت می باشد. زیرا وی بهتر از هر شخص دیگری می داند که چه زمانی و چه رسانه هایی برای رسیدن به اهداف (معرفی، یادآوری و یا فروش) مناسب هستند.

 این مطلب را به اشتراک بگذارید 

برای ارسال نظر وارد سایت شوید
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)
خواندن 385 دفعه آخرین ویرایش در جمعه, 27 مرداد 1396 19:59
محتوای بیشتر در این بخش: « چرا سایت شما شکست می خورد؟