08
مرداد

اهمیت CALL TO ACTION در طراحی سایت

CTA یا Call to Action ، یعنی دعوت و ترغیب کردن مشتری و بازدید کننده برای انجام کاری به عنوان مثل ; عضو شدن در سایت , خبر نامه ، وارد کردن ایمیل و … ممکن است از او دعوت کنید که ایمیل خود را وارد کند یا

به فلان شماره پیامک بزند، یک فایل خاصی را دانلود کند و…

در طراحی سایت  ،Call To Action  ها را در کجا استفاده کنیم؟

اولین سوالی که برای طراحی سایت بوجود میاید این است که محل مناسب قراردادن CTA کجای صفحه سایت، بنر ویا خبر نامه است!

مناسب ترین جا که کاربر بیشترین تمرکز را دارد در ابتدا صفحه در وسط یا مرکز آن است. به نمونه ی زیر توجه کنید:

در سایت هایی که زبان آن ها انگلیسی هستند بهتراست CTA را در سمت چپ قرار دهیم و در سایت هایی که از زبان فارسی استفاده شده است  CTA را در سمت راست قرار دهید.

نکته : استفاده از چند CTA در یک صفحه موجب شکست خوردن شما در استفاده از این تکنیک میشود.

نکات مهم در ساخت CALL TO ACTION :

CTA  به معنی “فراخوانی برای اقدام” است؛ پس ما باید سعی کنیم واژه ای روی دکمه CTA خود قرار دهیم که تاثیرگذار باشد و کاربر به آن جذب شود. آیا تا به حال به این توجه کرده‌اید که به جز “برای اطلاعات بیشتر” و عبارات مشابه، عبارات مناسب تری وجود دارند که به صورت نامحسوسی مخاطب را تشویق می کنند که روی دکمه فراخوان کلیک کنند.

برای مثال واژه‌هایی چون همین الان خریداری کنید، ثبت نام کنید و عضو شوید از عبارتاتی هستند که باعث تشویق افراد می شوند.همچنین می توانید یک حس فوریت برای فرد ایجاد کنید. به نمونه های زیر توجه کنید:

–  مهلت ثبت نام تا آخر ماه

– برای مدت زمانی کوتاه

– همین الان سفارش داده و یک هدیه هم دریافت کنید

مخاطب را تنها نگذارید!

مخاطب را تنها نگذارید! او خیلی سریع شما را فراموش می‌کند. ممکن است مقاله‌ای را از شما بخواند و دیگر به سراغتان نیاید! نه این که طراحی سایت بدی داشته باشید، یا مقاله نوشته شده جالب نباشد ؛ خیر ! این طبیعت آدم است. تا به حال چند بار شده که وارد یک وب سایت خیلی عالی شده باشید و بعد از این که کارتان تمام شد، دیگر آن وب سایت را به خاطر نیاورید؟ گیریم که یادتان ماند، ولی خب ممکن است هیچ وقت فرصت نکنید که به آن دوباره سر بزنید !
ممکن است در یک سمینار یا دوره‌ی آموزشی فوق‌العاده شرکت کنید، ولی بعد از اتمام سمینار یا دوره، به طور کلی آن سمینار و برندی که آن را برگزار کرده است، فراموش کنید و بروید به دنبال دغدغه‌های خودتان!

تخفیف برای اولین خرید

تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که چرا وقتی وارد یک فروشگاه آنلاین می‌شوید، سریعا برای شما یک پاپ‌آپ کوچک می‌آید که اگر ایمیل‌تان را وارد کنید و بار اول است که خرید می‌کنید، به شما (مثلا) ۳۰ درصد تخفیف می‌دهیم؟ (و واقعا هم این ۳۰ درصد تخفیف را به شما می‌دهند).

یکی از اصلی‌ترین دلایل این کارشان همین است. چون ممکن است شمایی که (از هر طریقی) وارد آن وب سایت فروشگاهی شده اید، از وب سایت خوشتان بیاید و چند دقیقه‌ای به بررسی سایت بپردازید، اما با تمام خوب بودن آن وب سایت و محصولاتش، ممکن است که (به هر دلیلی) به سادگی آن وب سایت را ببندید!

پس حداقل کاری که آن وب سایت می‌تواند انجام بدهد این است که از شما یک ایمیل بگیرد و کد تخفیف، به شما انگیزه می‌دهد تا ایمیل خود را وارد کنید (و یا حتی خرید هم بکنید!).

بهترین رنگ برای Call To Action چه رنگی است؟

قرمز: رنگ قدیمی CTA ها که باید همراه با اخطار استفاده شود.

زرد: اولین رنگی که کاربران میبینند و اخطار را به صفحه شما می آورد و کاربران را جذب می کند.

نارنجی: ترکیبی از فعالیت رنگ زرد و قرمز است. بهترین رنگ برای ساختن CTA های قوی.

آبی: بازدید کننده در کار خود تجدید نظر خواهد کرد.

سبز: ساده ترین رنگ برای چشم. برای قسمت نظرات مشتریان ممکن است اما نه برای CTA ها.

سفید: بقیه رنگ ها را برجسته نمایش می دهد و CTA شما را از بین میبرد.

 

منبع  sitedp

 این مطلب را به اشتراک بگذارید 

برای ارسال نظر وارد سایت شوید
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
خواندن 216 دفعه
محتوای بیشتر در این بخش: روند طراحی سایت در سال 2017 »