02
شهریور

رپورتاژ آگهی ها چه هستند؟

رپورتاژ آگهی ها چه هستند ؟ رپورتاژ آگهی ها، تبلیغاتی هستند که در موقعیت سرمقاله ی یک وب سایت یا مجله قرارمی گیرند تا حس یک نوشتار سرمقاله ای به جای یک تبلیغات پرداخت شده را القا نمایند.

اصطلاح رپورتاژ آگهی (advertorial) از ترکیب دو واژه ی تبلیغات (advertisement) و سرمقاله (editorial) به دست آمده است.یک رپورتاژ آگهی کلاسیک جنبه های اصلی تبلیغات و ارائه ی سرمقاله را ترکیب می نماید. مقاله آگهی (adverticle) مرکب از تبلیغات (advertisement) و مقاله (article) مترادف رایج دیگر است.

تبلیغ کنندگان انتظار دارند رپورتاژ آگهی ها به عنوان تبلیغ توسط کاربران دیده نشوند بلکه به عنوان یک سهم سرمقاله ی طبیعی درنظر گرفته شوند. با استفاده از این تاکتیک در زمینه ی تبلیغات بومی، تبلیغ کنندگان از اعتبار سایت روزنامه نگاری مربوطه بهره می برند. در بهترین حالت، به خواننده محتوای باکیفیتی داده می شود که از تبلیغات جا داده شده قابل فهم تر است.

به علاوه، رپورتاژ آگهی ها می توانند به تبلیغ کنندگان در رسیدن به سطح بالایی از ارتباط محتوا کمک نمایند. ناشران فضایی برای رپورتاژ آگهی را اغلب در زمینه موضوعات خاصی ارائه می دهند. به عنوان یک تبلیغ کننده، شما به سادگی دنبال یک محیط با مضمون مناسب برای برآورده کردن علایق گروه هدف خود می گردید.

منتقدان استدلال میکنند که رپورتاژ آگهی ها خواننده را فریب می دهند. این اتهام ” تبلیغات مخفی” متاسفانه بسیار رایج است.

پارامترها، دستورالعمل ها و الزامات لیبلینگ

رپورتاژ آگهی ها، که اغلب به آن ها تبلیغات پنهان گفته می شود، هم به صورت چاپی و هم به صورت آنلاین وجود دارند. موقعیت نحوه ی ارائه را تعیین میکند-متن، عکس، ویدیو و دیگر محتوای چند رسانه ای ممکن است. به لحاظ نظری، هیچ محدودیتی در طراحی وجود ندارد، اما تبلیغ کنندگان اگر می خواهند بازاریابی مخلوط با رپورتاژ آگهی خود را تقویت نمایند باید از قوانین و دستورالعمل ها پیروی کنند.

دستورالعمل های روشنی توسط FTC ، یا کمیسیون تجاری فدرال برای تفکیک محتوای سرمقاله از تبلیغات تعیین شده است. این تفکیک تنها ساختار نیست، بلکه باید به وضوح برای خوانندگان قابل شناسایی باشد. تبلیغ کنندگان باید اطمینان حاصل نمایند سهم های آن ها، که ممکن است سبک و سیاقشان با محیط ناشر سازگار گشته، واضحا به عنوان تبلیغ مشخص شده باشند.

درچاپ، بیشتر نشانه گذاری ها شکل یک ضمیمه (“آگهی” یا “تبلیغات”) در قسمت بالا یا پایین صفحه را به خود می گیرد. در آگهی های آنلاین-چه در یک سایت خبری بزرگ و چه در یک بلاگ کوچک-عبارت “لینک حمایت شده” (Sponsored Link) یا “پست حمایت شده” (Sponsored Post) یا “تبلیغات” بر روی صفحه نمایش داده می شود.

این ها دستورالعمل ها و الزامات لیبلینگ هستند، البته هنوز پرسش های زیادی در صنعت تبلیغات وجود دارد که در حوزه ی خاکستری قانون قرار می گیرند.

نظر گوگل راجع به رپورتاژ آگهی

برای بسیاری از بازاریابان، دستورالعمل های وب مستر گوگل تقریبا برابر با هر FTC یا قانون مطبوعات می باشد. هرکسی که می خواهد در اینترنت موفق شده و موفق باقی بماند به ترافیک ارگانیک موتور جست و جوی گوگل وابسته است- و بنابراین نیاز دارد از قوانین آن ها پیروی نماید.

ابتدا، رپورتاژ آگهی ها باید از مقالات به اصطلاح مهمان متمایز شوند. خصوصا در میان وبلاگ نویسان مقالات مهمان اغلب به عنوان یک تبادل لینک کلاسیک یا خرید لینک برای افزایش بک لینک هایشان استفاده می شوند. اما هرکس که این کار را زیاد انجام می دهد در معرض مجازات گوگل قرار می گیرد. استفاده از رپورتاژ آگهی ها ریسک را کاهش می دهد-اگر به عنوان یک تبلیغ کننده صحیح رفتار کنید.

گوگل بر این اصل پافشاری می کند که خرید لینک در رتبه ی صفحه اعمال نمی شود، و بنابراین نمی تواند رتبه بندی موتورهای جستجو را تحت تاثیر قرار دهد. لینک های رپورتاژ آگهی باید توسط ویژگی “rel=nofollow” متمایز شوند. خزنده ی گوگل از لینک هایی با این ویژگی در محاسبه ی محبوبیت لینک استفاده نمی کند. بک لینک نوفالو ( nofollow ) همچنین محبوبیت لینک وب سایت های مرتبط را بالا نبرده و هیچ مزیتی را برای آن در رتبه بندی موتورهای جست وجو بدست نمی آورد.

مهم تر از آن، شناسایی واضح و روشن از مقالات خریداری شده که باید با اصول خوانایی گوگل مطابقت کنند و به آسانی قابل فهم و به وضوح قابل دیدن باشد.

رپورتاژ آگهی در بازاریابی

در رابطه با مشخصات بک لینک و رتبه صفحه ی یک سایت، البته که لینک های فالو ترجیح داده می شوند، چرا که لینک های نوفالو برای بهینه سازی موتور جستجو (SEO) بی اهمیت هستند. در نگاه اول، آن ها هیچ سیگنال مربوطی را نمی فرستند، لینک جویس (link juice) کسب نمی کنند، و هیچ تاثیر مثبتی بر رتبه بندی موتور جست و جو ندارند.

اما لینک های نوفالو در بهینه سازی موتور جستجو معنای دیگری دارند، چنانکه آن ها به طور غیر مستقیم پدیداری بیشتری را فراهم می آورند. این به طور غیرمستقیم از طریق ناشران دیگر همانند مجلات یا بلاگ ها اتفاق می افتد که مراقب مشتری بوده و درباره ی آن می نویسند یا محتوا را به اشتراک می گذارند. در مورد دوم، رپورتاژ آگهی ها فرصتی را برای تولید ترافیک ارگانیک ارائه می دهند. پیش نیاز، البته این است که رپوزتاژ آگهی ها در صفحه های بزرگ-مقیاس جا سازی شده و توجه زیادی را به خود جلب کنند. کیفیت محتوا نیز عامل مهمی است.در رابطه با این که آیا یک رپورتاژ آگهی برآمد های مطلوب برای یک تجارت را به دنبال دارد یا خیر؛کیفیت، هدف، مقیاس و بودجه بسیار مهم هستند.

رپورتاژ آگهی ها برای تقویت برندسازی محصولات یا تجارت ها مناسب هستند. در ترکیب با دیگر استراتژی های بازاریابی شما می توانید یک موضوع خاص را در چندین کانال بنشانید و محصولات خود را در یک زمینه ی مناسب جاسازی نمایید. با حمایت بازاریابی رسانه های اجتماعی، می توانید از این متد برای جلب توجه به یک محصول یا برند بر روی اینترنت استفاده کنید.

 این مطلب را به اشتراک بگذارید 

برای ارسال نظر وارد سایت شوید
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)
خواندن 378 دفعه آخرین ویرایش در پنج شنبه, 02 شهریور 1396 20:00