02
شهریور

۵ نکته برای یک رپورتاژ آگهی خوب

رپورتاژ آگهی هایی که به خوبی جاسازی شده باشند می توانند به طور قابل توجهی باعث افزایش بازرایابی بشوند. رپورتاژ آگهی ها راهی برای دور زدن به اصطلاح کوری بنری را که ...

بسیاری از کاربران به آن مبتلا شده اند به تجارت ها ارائه می دهد، و درعین حال به آن ها در رسیدن بهتر به گروه های هدفشان کمک می کند.

اگر یک رپورتاژ آگهی به صورت حرفه ای طراحی و نوشته شده باشد، به عنوان تبلیغات به آن نگاه نمی شود. بنابراین چگونه می توانید یک رپورتاژ آگهی خوب و حاوی اطلاعات مفید را طراحی کنید؟پنج زمینه ی ذیل به ویژه اهمیت دارند.

۱- ارتباط موضوع و درخواست گروه جدید

ارتباط موضوع از دو جنبه اهمیت دارد: اولا بدیهیست که اهمیت دارد کدام موضوعات در وب سایت یا بلاگی که رپورتاژ آگهی بر روی آن به نمایش در می آید، پوشش داده می شوند.

تمرکز اصلی محتوای روزنامه نگاری ِسایت باید هرچه بیشتر در رپورتاژ آگهی گنجانده شود. درغیر اینصورت، مقاله کاملا برای خوانندگان بیگانه به نظر می رسد. از سوی دیگر، چالش، یافتن یک ارتباط متقابل ممکن برای مخاطب قرار دادن گروه هدف وب سایت های ذکر شده است، حتی اگر آن ها در تطابق ۱۰۰% با موضوع محصول نباشند.

۲- محتوا با ارزش افزوده

افزودن ارزش به محتوا به معنای نوشتن برای کاربر است. رپورتاژ آگهی نباید یک سهم تبلیغاتی بدیهی باشد که یک محصول را درنظر گرفته و بر ترویج آن تمرکز می کند. اما ارائه ی اطلاعات با ارزش افزوده، و یافتن حقایق جالب درباره ی کمپانی ها و محصولات که فراتر از محتوای رسانه کلاسیک و روابط عمومیست، همیشه آسان نمی باشد.

علاوه بر اطلاعات دقیق وجزئی، کاربر و گروه هدف باید در بالاترین اهمیت قرار گیرند. تلاش کنید اطلاعاتی راجع به کمپانی و محصول را باهم در یک زمینه مرتبط گرداوری کنید و سپس سوالات احتمالی مشتریان بالقوه را پاسخ دهید، یا هر مشکل معمولی را حل کنید.

۳- محتوای با کیفیت بالا

درمورد رپورتاژ آگهی ها، کیفیت نیز بسیار اهمیت دارد. متونِ بدون خطا، با ساختار خوب و بهینه برای وب، به وضوح از التزامات تبلیغات بومیست. یک ساختار صحیح و روشن به اندازه ی استفاده از رسانه مهم است.کارکردن با فهرست ها یا نقاط بولت می تواند کمک کرده، واجازه می دهد بر اطلاعات مشخصی تاکید شود. البته با هر قالب بندی نباید درنظر داشتن سیر متداول متن در ذهن خود را فراموش کنید.

خوانندگان آنلاین کم صبر هستند، و متقاعد کردن آن ها به توجه کامل به یک مقاله دشوارتر است. رفتار خواندن روی اینترنت معمولا با خواندن آفلاین تفاوت دارد، و بازاریابان را با چالش های مخصوص به خود در بهینه سازی رپورتاژ آگهی ها روبه رو می کند.

۴- عکس ها و محتوای چند رسانه ای

استفاده از عکس ها و محتوای چند رسانه ای همچون ویدیوها، اسلاید شو ها، انیمیشن ها به خصوص برای رپورتاژ آگهی ها پیشنهاد می شود .یک عکس یا ویدیو متن را قابل فهم تر کرده و باید، درصورت امکان، برای خواننده ارزش و اطلاعات اضافه کند.

برای مثال، شما می توانید مسائل پیچیده ای که توضیح آن ها در متن مشکل است را از طریق اینفوگرافیک ها نمایش دهید. ویدیوها نیز می توانند درک بیشتری را برای خواننده فراهم آورده و محتوا را به یادماندنی تر نمایند.

مهم: عکس و ویدیو همواره باید با رزولوشن بالا باشد. اصل محتوای با ارزشِ بالا تنها برای محتوای اطلاعاتی نیست، بلکه برای کاربری چندرسانه ای نیز صادق است.

۵- تعیین هویت

تعیین هویت رپورتاژ آگهی ها ضروریست. اگر نمی خواهید از قوانین FTC و دستورالعمل های وب مستر گوگل سرپیچی کنید، یک مقاله ی پرداخت شده باید به عنوان یک رپورتاژ آگهی شناسایی شود. یک تمایز روشن بین محتوای سرمقاله و محتوای پرداخت شده باید برای کاربران از طریق مرجعی چون ” آگهی” یا ” حمایت شده ” به صورت برجسته ای آشکار باشد.

 این مطلب را به اشتراک بگذارید 

برای ارسال نظر وارد سایت شوید
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)
خواندن 100 دفعه آخرین ویرایش در پنج شنبه, 02 شهریور 1396 ساعت 20:09
محتوای بیشتر در این بخش: « رپورتاژ آگهی ها چه هستند؟