17
مرداد

دلایل استفاده از AMP چیست

تاثیرات AMP ها برای بازاریان، توسعه دهندگان و دست اندرکاران تجارت الکترونیک خارج از تصور است. پیاده سازی سریعتر صفحات وب موبایلی باعث رضایت کاربران می شود چرا که انتظار برای باز شدن 

صفحات باعث سرخوردگی آنها از جستجوی موبایلی میشود. تحقیقات اخیر گوگل نشان می دهد که 53 درصد کاربران زمانیکه از سرعت لود صفحات وب راضی نیستند و این زمان بیش از 2 یا 3 ثانیه طول میکشد از سایت موردنظر خارج میگردند.

اما AMP به زودی به ابزاری کلیدی در این عرصه تبدیل خواهد شد. چرا که در حال حاضر لیست AMP بصورت گسترده ای به عنوان نتیجه اصلی جستجوی موبایلی ارائه می شود. توسعه دهندگان و سازمان ها بزودی به اهمیت استفاده از AMP پی خواهند برد (نگران نباشید حداکثر تا سال 2017). همچنین شاید در حال حاضر AMP یک فاکتور برای رنکینگ بشمار نمیرود ولی زمان به شما نشان خواهد داد که همیشه اینگونه نخواهد ماند.

به مناسبت گرامیداشت یک سالگی AMP، دیوید بسریس، از مهندسین گوگل در ادامه لیستی از مواردی که شما را به استفاده از این سیستم ترغیب خواهد کرد، آورده است.

بزرگترین سازمانهایی که در حال حاضر از AMP استفاده میکنند:

  • WordPress : AMP برای ده ها میلیون وبسایت و همینطور توسط توسعه دهندگان خاص استفاده میگردد.
  • Reddit : اعلام کرده است که ده ها میلیون صفحه در سیستم AMP دارد.
  • Bing : آی او اس و اندروید AMP را پشتیبانی میکنند.
  • Ebay : پانزدهم میلیون صفحه مشخصات محصول، بصورت AMP ارائه کرده است.
  • Pinterest : از AMP برای پین کردن استفاده میکند.
  • Google : خود گوگل هم از AMP در نتایج جستجو استفاده میکند.


نتایجی که برای استفاده کنندگان AMP به ارمغان آمده است:

  • Washington Post : بیست و سه درصد افزایش در تعداد کاربران جستجوی موبایلی که ظرف مدت 7 روز بازگشته اند.
  • Slate : چهل و چهار درصد افزایش بازدید کاربران یکتای ماهیانه و 73 درصد افزایش در بازدید ماهیانه توسط کاربر واحد.
  • Gizmodo : هشتاد درصد از ترافیک اخیر گیزمد از طریق AMP می باشد، 50 درصد افزایش پیش بینی شده.
  • Wired : بیست و پنج درصد افزایش کلیک بدست آمده از نتایج جستجو.
  • Relay Media : در 30 روز اخیر فقط بیش از 2.5 میلیون صفحه توسط ویرایش‌گران به AMP تبدیل شده اند. مانند Daily Dot، Hearst Television ، The Miami که اعتقاد دارند کاربران موبایلی که جستجو مطالب را از طریق AMP انجام میدهند  10 درصد بیشتر از صفحات رایج موبایلی زمان صرف میکنند.

عملکرد تبلیغات

در تحقیقاتی که اوایل امسال در خصوص عملکرد تبلیغات در صفحات با سیستم AMP و بدون آن توسط 150 توسعه دهنده وب انجام شد. نتایج بصورت زیر بدست آمد:

    بیش از 80 درصد توسعه دهندگان به نرخ بازدید بالاتری دست یافتند.
    بیش از 90 درصد توسعه دهندگان به CTR های بالاتری رسیدند.
    اکثر توسعه دهندگان CPM های بالاتری را مشاهده کردند (میزان ایمپکت در مناطق محلی و بهینه سازی سایت های بدون AMP).

البته تمامی دستاورد های بالا کمی خوشبینانه اند چون توسط تیم AMP گوگل جمع آوری شده است. اجرای AMP به سادگی برای همه جا جواب خوبی نمیدهد و در بعضی موارد CTR پایینتری را نشان داده است. همچنین ضمانتی وجود ندارد که گوگل این فرمت را در 12 ماه گذشته به عنوان تله بکار نبرده باشد، همانند کاری که با داستان نویسندگی محتوا انجام داد.

در هر حال باید به قطع اعلام کنم، به زودی سایت هایی که دارای الگوریتم AMP نیستند رتبه های خوب خود را از دست خواهند داد و الآن زمان بسیار خوبی برای کسانی است که می خواستند در سایت خود تکنیکی را ایجاد یا رعایت کنند که هر کسی آن را انجام نداده است …

منبع : نیو سئو

 این مطلب را به اشتراک بگذارید 

برای ارسال نظر وارد سایت شوید
این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
خواندن 181 دفعه آخرین ویرایش در سه شنبه, 17 مرداد 1396 14:24