21
آذر

گوگل ترندز (google trends) چیست ؟

واژهء Trend به معنای «روند» است و از طریق این سرویس شرکت گوگل، میتوانیم روند جستجوی کلمات کلیدی مختلف در موتور جستجوی گوگل را مشاهده کنیم. در گذشته گوگل ابزار دیگری به نام Google Insight داشت که برای تحقیق در زمینه کلمات کلیدی به کار برده می شد و به مرور زمان ابزار گوگل اینسایت نیز با گوگل ترندز اقدام شد. در این مقاله که در مورد اهمیت گوگل ترندز در سئو وب سایت است با مطالب زیر آشنا خواهید شد.

گوگل ترندز ابزاری است که اطلاعاتی در باره کلمات جستجو شده در گوگل به ما میدهد . به عنوان مثال ما میتوانیم ببینیم کلمه " طراحی سایت " یا کلمه " طراحی وب سایت "چه مقدار و از چه کشورها و چه شهر هایی بیشتر مورد جستجو قرار گرفته است . همینطور میتوانیم یک بازه زمانی مشخص برای آن تعریف کنیم .

گوگل ترندز کلیه سوالات شما را در مورد انتخاب کلمات کلیدی در کشورهای مختلف، شهرهای مختلف پاسخ می دهد و به شما آنالیز بسیار مناسبی در مورد مقایسه کلمات کلیدی می دهد. یکی از بهترین و سریع ترین ابزارهای کاربردی در سئو و بهینه سازی وب سایت است. اگر شما بخواهید تنها از یک ابزار سئو برای طراحی کمپین بازاریابی اینترنتی استفاده کنید، این یکی از برنامه هایی است که می تواند چنین خدماتی به شما ارائه کند.گوگل از حوالی سالهای ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷، سرویس گوگل ترندز (Google Trends) را راه اندازی کرده است. این سرویس به نسبت سایر خدمات گوگل اوج و فرودهای زیادی را تجربه کرده. نام آن به شکلهای مختلف تغییر کرده، در مقاطعی سرویس آن غیرفعال بوده است.اما به هر حال گوگل ترندز به شدت مورد استفادهی کاربران در فضای مجازی قرار میگیرد. از طریق آدرس www.google.com/trends به این سرویس دسترسی پیدا میکنید.

گوگل ترندز

با google trends چگونه کار کنیم؟

یکی از مواری که گوگل ترندز میتواند به ما کمک کند حالات مختلف نوشتن یک عبارت است ، مثلا” اختلاف بین " طراحی وب سایت " و " طراحی وبسایت " را به دست بیاوریم و ببینیم کدام یک بیشتر برای جستجو استفاده میشود. حتی میتوانیم چند کلمه را با هم وارد کرده و آنها را با یک کاما ( انگلیسی ) از هم جدا کنیم که در این صورت گوگل ترندز آنها را با هم مقایسه میکند و در نمودار نمایش میدهد .با امکاناتِ گوگل ترندز میتوان ، در انتخاب کلمات کلیدی برای نوشته ، سایت و حتی برای تبلیغات در گوگل یا فیس بوک استفاده کرد . میتوان کلماتی را که بیشتر مورد کاربرد بوده اند و شکلی که کاربران بیشتر از آن استفاده میکردند را بدست آورد و روی آن مانور داد .

در زمان جست و جو در برنامه Google Trends شما می توانید چهار متغیر و پارامتر را انتخاب کنید:
• جستجوی وب، جستجوی عکس، جستجوی اخبار، جستجوی محصولات و جستجوی یوتیوب
• جهانی و یا کشوری خاص به عنوان هدف
• از سال 2004 تا به حال، 7 روز گذشته، 30 روز گذشته، 90 روز گذشته، 12 ماه گذشته و یا انتخاب سالی خاص
• تمام دسته بندی ها، هنر و سرگرمی، ماشین و وسایل نقلیه، زیبایی و زیبایی اندام، کتاب و ادبیات، تجارت و صنعت، کامپیوتر و الکترونیک، مالی، غذا و نوشیدنی و یا انتخاب بازی
• شما می توانید تا 5 عبارت جستجو را در یک زمان با هم مقایسه کنید. در ضمن شما می توانید عبارت ها را در یک گروه جا داده و 5 گروه را نیز با هم مقایسه کنید. هر گروه می تواند تا 25 عبارت را در خود جای دهد.
google trends آمار طبیعی یا سطح نسبی روندها برای یک عبارت را در طول زمان نشان می دهد.

استفاده از گوگل ترند در بهینه سازی سایت

جداول نتیجه ها یکی از بهترین منابع برای دست یافتن به ایده های محتوا است. جداول برترین ایده هایی که افراد واقعاً به آنها علاقه مند هستند را به شما نشان می دهند.یکی از مهم ترین مسایل برای گوگل استفاده از محتوای موضوعی تازه است. Google Trends یکی از چند ابزار عالی است که می تواند ایده های عالی به شما ارائه کند. این ایده های عالی به معنای جذب و افزایش ترافیک سایت و لینک بیلدینگ خواهد بود. اگر هنوز برای سئو از این ابزار استفاده نکرده اید، حتما همین الان این برنامه را امتحان کنید.

نتیجه گیری

استفاده از ابزار گوگل ترندز کمک بسیار زیادی به مدیران سایت ها و کارشناسان سئو خواهد کرد زیرا با استفاده از این ابزار می توانید کلمات کلیدی مناسب و میزان جستجوی هر کلمه در مناطق مختلف جغرافیایی را بدست آورید. تولید محتوای مناسب و دست اول بدون هیچ گونه کپی برداری از عواملی است که سایت شما را برای موتورهای جستجو بهینه و برای کاربر جذاب میکند. بنابراین با استفاده از گوگل ترندز میتوانید تحلیل های مناسبی برای سایت خود انجام دهید تا تعداد بازدیدکنندگان سایت خود را افزایش دهید. گوگل بیان میکند آماری که از گوگل ترندز مشخص میشود آماری غیرمطلق و نرمال سازی شده است بنابراین میتوانید از گوگل ترندز برای میزان رشد و افت کلمات کلیدی استفاده کنید ولی برای تشخیص رقابت کلمات کلیدی یا تخمین دقیق میزان ترافیک روی سایت، ابزار مناسبی نیست.

سوالات خود را با ما در میان بگذارید، گروه طراحی سایت آرشا وب پاسخگوی سوالات شما در زمینه Google Trends خواهند بود.

 این مطلب را به اشتراک بگذارید 

برای ارسال نظر وارد سایت شوید
این مورد را ارزیابی کنید
(1 رای)
خواندن 218 دفعه آخرین ویرایش در سه شنبه, 21 آذر 1396 13:41
محتوای بیشتر در این بخش: « بهبود یا حذف محتوای بی‌کیفیت ؟